Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, June 15, 2013

hurm tajuk ape yang sesuai nak letak ni

bismillahirrahmanirrahim....


lama tak timbul bukan dah mati.. hidup lagi dalam nyawa2 ikan. hehe. aku dah masuk trimester kedua dalam 5 bulan lebih sikit kot. takde apa yang best nak kongsi jadi takde mood nak taip kat sini. rindu zaman bujang dulu. haks. bebas dalam zon selesa sendiri. 

bosanlah check up memanjang. tidur malam pun susah. makan plak tak yah cakaplah semua tak selera. eh bukan ke ko dah lepas trimester pertama patutnya dah selera makan tapi aku tak selera je tengok makanan. aku nak bibik serba boleh plizz. kalau nak check up soh bibik cop turn dulu pastu aku tinggal datang chek je. wah tak yah nak menghadap muka sorang2 yang check up sekali ngan aku tu ha pinggang pun takdelah terseksa duduk atas kerusi menunggu yang tak best tu. pastu kalau tiba2 macam rasa nak makan apa2 terus jerit; bibik! g kedai beli ketam sekarang sebelum aku rasa dah tak selera dah nak makan ketam tu. hik3 bibik pun cepat2 capai kunci keto pecut cari ketam. takdelah aku tidur malam tu termimpi2kan ketam yang tak kesampaian tukan. ha kalau memalam plak kan susah nak tidur. bibik aku tukan serba boleh so panggil dia picit2 mana yang patot. hari ni kaki lenguh esok belakang pulak lusa tangan pula eh bibik ye. agak2 tak boleh nak lelap jugak ajak bibik teman tengok tb ke tak pun g amik angin kat luar ke. kerja rumah dah tentu bibik yang bereskan. takyah lah aku terhegeh2 nak bangun bila mesin basuh dah berhenti. hik3 pastu kalau nak g kije pula bibik dah siapkan sume barang2 yang nak bawak siap angkatkan masuk keto. so takdelah rasa nak tercabut pinggang ni ha angkat beg bebanyak. lagi satu kalau tiba2 kena pergi kursus, aku hantar bibik je wakilkan. bukan dia buat catatat ke apa ke. cukuplah amik video sepanjang kursus tu so aku bolehlah berkursus dari rumah je. hik3 kalaulah ada bibik serba boleh macam tu aman hidup aku. bayar mahal pun takpe berbaloi. aku nak bibik sebab senang nak bagi arahan. aku bos so bibik kena buat je hokeh.

aku rasa pengalaman pregnant ni takdelah indah mana pun. indah pada nama je sbb nanti ada baby. eh kang baby dah keluar mesti lain pula storynya. eh takutlah nak hadap benda2 ni. em tamatlah zaman zon selesa kau ye. k bye!



p/s : tak suka dengar orang guna ayat macam ni atau sewaktu dengannnya. "awak tu mengandung, tak boleh buat macam itu dan ini."  dah semuanya tak boleh pulak


3 comments:

  1. hehe..selamat kembali kak..lol..sihat tak? hehe..okay juga bibik tu.. ^^ membantu juga..pregnant mmg kadang2 dugaan n emosi tak stabil..ho..harap semuanya baik2 belaka.. :)

    ReplyDelete
  2. hye pregnant lady~hehe.rindu nk baca entry awk.hikhik.jaga dri ye mummy 2 be.hik5.nota kaki:leh x sy nk jdik bibik awk?tp sy xnk jaga awk,sy nk culik kuceng awk je.kikikiki

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaha , lucu lahh akak ni . untunglahh ade bibik , boleh manje .
    btw , selamat hari raya maaf zahir dan batin ;)

    ReplyDelete