Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 12, 2012

kalau kering buat apa??

bismillahirrahmanirrahim.....




sejuknya.. kulit mengering tak apa lagi. ni dah jadi kering gatal-gatal. Akmal pulak boleh buat relax garu-garu mana yang berkenan. dah 3 bulan dia bertahan buat macam tu je. hadoi ai. siap pulak tanya berkesan ke pakai losyen. habis takkan tak nak cuba buat apa-apa. kang kalau kulit bini sendiri dah macam kulit kayu baru tau. huhu



minta-minta eloklah losyen ni



aku pilih losyen berasaskan petroleum jelly sebab biasanya aku pakai vaseline. tapi semalam masa keluar tak jumpa pulak losyen vaseline tu. sebat jelah mana-mana asal ada petroleum jelly. teori yang aku pegang pasal petroleum jelly tu macam ni. hee nama pun petroleumkan maknanya memang daripada petroleum yang untuk bahan api tula. tapi bezanya petroleum jelly ni lemak. bila lemak mesti berminyakkan. bila berminyak dia jadi pelincir. lepas jadi pelincir dia boleh licinkan kulit yang kasar. kulit kitakan bergeser dengan baju atau seluar yang kita pakai. jadi bila kulit kita dilselaputi petroleum jelly tu maka tahap geseran kulit dengan baju berkurang dan tahap kegatalan pun boleh berkurang. hehe boleh caya tak teori tu. huehuehue. kalau tak caya takpe yang penting bila aku buat review sikit-sikit pasal petroleum jelly ni memang dia bagus untuk melembabkan semua jenis kulit mahupun tapak kaki dan bibir. :)




P/s : hurm.. Losyen manalah ek yang paling mujarab untuk lembabkan kulit kering???? 






4 comments:

  1. lembab2 ni rasa berminyak plak.hehe. try losyen nivea pakai waktu malam. kalau losyen pakai waktu siang nnt gelapkan kulit

    ReplyDelete
  2. Wilma biasa guna Nivea coz selesa dan cepat kering ^_^

    ReplyDelete
  3. ooo nivea ek.. ok2 tq2..nanti cari kalau jumpa.huhu

    ReplyDelete
  4. Rasanya nivea ok kot. Mak akak masa p mekah siap bwk nivea. Tp akmal try ler dulu pkai yg dah beli tu. Kot2 sesuai

    ReplyDelete