Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 5, 2012

jauh perjalanan banyak pengajaran

bismillahirrahmanirrahim......

ceritanya dua minggu lepas aku, pija, shasha dan zatul on the way ke rumah aina (perantin)....... kami deal pija sebagai drebar (macam biasa) dan aku sebagai drebar simpanan (kot-kot pija penat). cuaca masa tu tak menentu tapi 70% adalah hujan.



 
pija pun bawa slow dan berhati-hati sebab tak berapa nampak jalan....


bila tiba masa hujan dah reda, aku pulak ambil alih tugas pija. aku pun drivela macam biasa. rupa-rupanya jalan yang aku drive tu adalah jalan yang perlu didaki, masuk terowong dan turun bukit. alamak!! tulah jalan yang selalu laki aku pesan supaya berhati-hati sebab jalan tu selalu berlakunya kemalangan. dup dap dup dap jantungku berdegup-degup.tapi buat-buat selamber tak bagi tahu ahli kereta lain sebab aku dah berjaya mendaki dan melalui terowong dengan selamat. alhamdulillah... tapi........tiba-tiba masa turun bukit yang berjurang...................Oh no!!!!! iiiiiiiiittttttttttttt!!!!!!(bunyi kereta) break tak makan sebab gear tinggi dan kereta laju......
-
-
-
-
-
-

fuh fuh fuh kereta melintang di tengah jalan menghadap gaung...


pija tarik hand break dan pusing stering kereta ke kiri sebab tak nak langgar kereta depan. kalau tak habislah duit nak ganti kereta orang oi. makanya tempat drebar diambil alih semula oleh pija dengan pantas (tukar tempat secara silang sisi je.hebat tak kami.hehe padahal dah panik gila nak cepat2 tukar tempat duduk. mat rempit yang ada di tepi kereta kami pun tengok2 dengan muka pelik) syukur ahli kereta semua selamat. gaung kat tepi tu pun boleh tahan curam. Allah selamatkan kami. Alhamdulilah.




Wajah-wajah mereka yang trauma selepas kejadian.sori....tsk tsk


perjalanan kami diteruskan oleh pija dengan selamat. tutup cerita kita tengok aina si perantin pula ye...heee hidup perlu diteruskan, apa yang berlaku jadikan sebagai pengajaran..... :)








sama padan gitu...selamat perantin baru!




senyummu menawan tertawan........





sekian dahulu.....







No comments:

Post a Comment