Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 12, 2012

Bernyawa Semula

bismillahirrahmanirrahim...tarik nafas dalam-dalam


aku dah mula bercuti panjang. cuti yang dah lama aku idam-idamkan. xde lagi dah igauan-igauan nak kena balik asrama, arahan-arahan para cikgu dan peraturan-peraturan sekolah. dah tiba masa utk susun balik kepala otak yang sekian lama  tak berfungsi. 5 tahun setengah aku biarkan otakku beku di satu zon yang selesa. dalam tempoh zon selesa tu macam-macam benda yang tak diduga berlaku. antaranya ialah berkahwin! tgk kat atas tu aku dah pun bergelar isteri hampir 9 bulan. oh no! kalu aku pregnant dah nak due date dah ni. alahai sayangnya kenapa mesti tempat aku belajar tu nak halang-halang kehadiran baby baru. rasanya tak salah kalau student pregnant di tahun akhirkan. para pensyarah tu xnak ke dapat cucu kiut2 mcm studentnya.  hukhuk berangan jela.

bila tengok blog ni alahai macam xbernyawa je. tapi seronok jugak sebenarnya. sbb aku tahu adala sorang tukan dia selalu singgah sini. xjemu-jemu skodeng bini dia post apa kat blog. hahaha kira aku boleh ishtihar blog ni sekarang khas untuk cik abang yang dirindulah! betul x abang???? eh2 kalu yang baca ni bukan cik abangku boleh muntah kat tepi ye. jgn muntah atas laptop sendiri sudah. (>___<) oh ye cakap pasal kahwin ni. dulu aku tak pernah terpikir akan kahwin awal lagi-lagi belum dapat degree. bukan setakat tak pernah terfikir hingin pun tidak sama sekali. yelakan konon-konon nak jadi wanita berpelajaran tinggi baru nak pikir pasal keluarga dan anak-anak keliling pinggang.hekhek





hehe lebih kurang macam tula plan hidup aku.  Aku akan kahwin bila aku dah dapat master. tapi Allah dah tentukan yang lebih baik daripada plan tu. akhirnya aku akur dengan jodoh yang mana tiba-tiba plan bertukar jadi............






tulah yang berlaku sekarang ni. eh2 gambar atas tu saja je buat muka tak happy. hik3 xkan nak senyum jekan masa kahwin. sejujurnya aku memang happy sekarang ni. ada husband, mak ayah pun ada dua (jgn jeles), adik beradik pula terus jadi sekali ganda ha hambek. dulu 5 beradik sekarang dah ada 10 beradik. em campur biras lagi satu dah jadi 11 beradik.hohohoho nampak x tu. macam mana aku nak kata aku tak happy. em pasal plan mula2 dulu yang nak jadi wanita berpelajaran tinggi tu tunggu dululah. sbb aku xnampak jalan hidup aku lagi. yelakan sekarang ni kerja pun xtahu bila. husband pun sama masih dgn studynya. baik aku plan macam mana nak dapat baby comel. huehuehuehue...


sebenarnya motif post hari ni adalah sebab aku rasa bernyawa semula!!!! hahahahaahaha baru terasa macam diri sendiri. selama ni rasa macam zomba. hahahahahaha eh x kot. rasa macam budak sekolah. kamu dilarang buat tu! buat ni pun x boleh! nak balik kena minta sign warden! oh outing smp pukul 7 je ok kalu lebih balik rumah terus esok pagi baru datang semula! tgk student kena denda berdiri depan perhimpunan! spotcheck! para pensyarah ortodok yang suka menjerit2! kesiankan terpaksa berkembang dalam suasana sekolah bagai. hati ni pun dah jadi makin kering dan tak bernyawa....hahahahahahahahaha ada aku kesah! buatlah ape2 pun I DONT CARE!!! asalkan degree aku habis sudah.YEAH!!!! semua tu dah berlalu macam angin kentot yang bacin. 


tapi....nasib baik ada classmate yang tolong bagi nyawa sorang sikit..heee ada juga kenangan indah yang boleh disimpan. rakan-rakan kelasku. oh ye post ni aku tujukan juga buat classmateku yang sudi baca. maafkan salah silap aku sepanjang kita bersama. halalkan makan minum pakaiku jua. huk3 sikit lebih kuranglah ek. yang dah nak berumah tangga tu Aina, tiqah,k tini, malin n marni semoga jadi isteri solehah k! bolehla nak tanya sikit2 pada y dah bergelar isteri tu Diana, Zati,  Ila n haku walaupun kitowg ni pun bukan pro lagi.hehe..em xlupa juga rumetku yang sering kutinggal itu. maafkan daku yana. I love you.heee pada yang anak dara gitu Shasha, Anispijakak wangShidah, Katty, Amal, Aqma, Tipah, Zana, K Mai, K Ida, Syira, Zatul, Zahida n Fatiah jgn nakal2. jadi anak solehah pastu isteri solehah pulak. hehe insyllah kita jumpa lagi minggu depan di kenduri Aina hokey. kalu x pun ada banyak lagi kenduri lain yang kita boleh jumpa. hee kenduri cukur jambul anak aku nanti pun boleh reu skali.hehehe doakan aku dpt baby cepat!!!



terima kasih banyak-banyak. banyak sangat bantuan korang semua kalau nak list kt sini.hehe terima kasih daun keladi esok lusa aku minta tolong pinjam nyawa lagi!



hehehe....tu je..dah bernyawa semula....!!!!!!  






1 comment: