Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, April 23, 2011

ta'azzuz

assalamualaikum....


ta'azzuz... pernah dgr x???kalau xpenah meh nak cite. ta'azuz ni sejenis penyakit hasad dengki..haaa...agak2 sikap ni ada x dlm diri korang..oh jgn2 jgn amalkan selalu...eh x2 jg amalkan langsung.ta'azuz ni bolehla dikategorikan sebagai satu penyakit hati. sebab pe kan seseorang tu akan tiba2 diserang sakit hati bila tengok orang lain dapat lebih darpada dirinya.atau kata lainnya dia rasa cam dia sorang jela yang layak jd yang terbaik. terbaik @ lebih daripada segi harta, kuasa, pengetahuan, kecantikan n mcm2 lagilah.huuuuu rimas kot tgk makhluk jenis ni...eh sal tetiba post psl ni lak an. bkn pe ni sbb gara2 byk sgt tgk sinetron indon yang kalau watak jahat dia tu pergh mmg gila2 mcm setan..oopss abaikan kekasaran bahasa aku k. tp kalau yang watak baik tu plak mmg baik tahap dewalah. punyalah baik sampai orang sekeliling menipu terang-terangan pun masih boleh bersangka baik...adoi... kalau korang perasanlahkan hampir semua drama2 drp seberang ni patternnya mcm tu.. aku pun dah mls nak join mak aku ptg2 duduk depan tv sambil minum teh layan cerita mcm tu...byk sgt pembulian kpd orang yang baik semata2 sbb nak memuaskan hasad dengki.cukuplah.




antagonis : ops sori xsengaja tertumbuk
protagonis :owh xpe2.
ini mcm pun ada ke???





Sesungguhnya hasad memakan amal baik sebagaimana api yang menjilat kayu apinya sendiri.
(H.R Ibnu Majah)







status : mood lyn cerita korea 24 jam. xtido pun sanggup. huu




No comments:

Post a Comment