Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, March 19, 2011

pengisian cuti

Assalamualaikum....



sekadar perkongsian daripada pengalaman...cewahh...xdela serius sgt kot sebenarnya... em hari tu. yela hari tu 5 hari lepas. konon2nya nak cuti2 di tasik sambil tangkap2 ikan. plan elok2 dgn family pilih Tasik Chini, Pahang. sbb apa Tasik Chini. sbbnya boleh singgah rumah makcik di maran. tp tujuan sebenar ke Maran tu sbb senang sikit nanti boleh ajak pak cik aku sekali y dah sedia ada bot. jimat bujet kot.hahaha jgn mara paktam :). lgpun kitowg mmg suka pergi sana ada air terjun cantik. pastu rumah atas bukit yang ssh nak dpt coverage pn kitowg suka juga*sob3*. u all suka x tempat2 yang byk pokok, sungai, air2 bersih, udara nyaman. senang ckp semualah yang natural gitu.haha aku suka. suka. suka. kalau korang x suka pun ada aku kesah.ada??heee jgn mara. mmg excited habis. tup3 nak tahu x apa jadi bila dah sampai sana?*merujuk kpd rumah makcik. kaum wanita xboleh pergi ke rumah rakit. tsskk...nak melalak aku rasa. apa lagi tunjuk proteslah an mcm biasa. haks3


rasional kaum wanita xboleh pergi coz rumah rakit tiada bilik so ssh bila nak tido mlm..xkan nak tidur campur laki pompuan x pun xkn nak tidur ikut syiff lak kan nanti kalau time lelaki tidur boleh ke perempuan halau binatang2 yang datang.setakat menjerit skuat2 hati bolehlah. sbb kedua ialah rumah rakit xde toilet or blk mandi. so kalau anda rasa nak tunai hajat, anda boleh berbuat demikian dimana2 anda suka. kira free showla.hehe sanggup2???? i sanggup je...eh bkn wat free show ea tp tahan hajat tu dulu smp blk rumah semula..teehee janji dpt ikut.boleh x utk lain kali abah.boleh ea.plz2


ooo...korang bersuka ria kat sana ea. tahan ikanla, pancing ikanlah salai ikanlah semua macam lagilah.ibu kat rumah xsenang duduk. punyalah risau. mlm tu ibu xtidur.kalau tidur pun kejap2 je pastu bangun balik. mana aku tahu ek . sbbnya aku pn tidur2 ayam mlm tu nak tggu coverage dpt satu bar. pnyalah siksa adjuz sana sini sinun. kalau dpt pn senang2 je bar tu hilang semula.tensi2. ha sambung balik. ibu baring je kat sofa dpn tv bkk citer indon. pastu kejap kang bangun tengok luar takut hujan an sian kat korg atas rakit tu.ada korang teringat kat ibu x time tu. esok paginya bila dpt khabar berita dr rumah rakit baru hilang kerut kat dahi ibu. tp peliknya kenapa aku xrasa benda yg sama mcm ibu rasa??? padahal aku ada ditempat y sama dgn ibu. dua2 xdpt pergi duduk rumah maktam isi perut penuh2 dgn lauk tempoyak. aku lg senang layan protes aku xdpt pergi sana drp bimbangkan korang y naik bot 3 jam redah sungai pahang utk smp ke tasik Chini tu.


betullah orang selalu kata kasih ibu tiada tandingan. aku pun syg family aku juga namun sayang ibu jauh lebih hebat . tp zaman sekarang ni byk kes buang bayi.mcm terbalik lah pula jadinya. mana pergi perasaan kasih syg seorang ibu yang selalu disebut2kan tu.kenapa jadi mcm ni??? mungkinkah nikmat kasih syg yang tuhan beri pada semua makhluk tu dah ditarik semula.atau mungkin juga balasan tuhan atas dosa2 yang pernah dilakukan dulu. lama dah aku terfikir psl hal ni. tp semua jwpn belum memuaskan hati.huk3 ada x sapa2 yang boleh bagi jwpn yang senang aku nak faham????ada2??? em kalau xde xpe... tunggu jelah mungkin satu hari nanti jumpa sendiri jwpnnya.



ibu dan baju tidurnya..haha xmenyempat2.
dua budak berbaju terquoise tu kazen I..


nampak x kehijauan air itu. masih belum tercemar ok.
anak2 ikan pun bermain riang kat tepi air y cetek.






p/s : sayangi alam sekitar seperti sayangnya anda pada keluarga..heee boleh ke




1 comment:

  1. sbo ea..:)pnjg coretan kali ni..bes2...t kte g rumah rakit 2 ea...:)

    ReplyDelete