Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 11, 2011

tips buat kamu yang serupa mcm aku


Assalamualaikum...


apa khabar semua..hik3 seminggu yang lepas semua hal jd serba xkena.mungkin sbb mood masih tertinggal di rumah.tambah2 kondisi broadband yang kurang sihat lagi buat aku rasa mcm betul2 rasa ada yang xkena. ada mcm terputus hubungan dgn dunia luar pun ye jgk.sdgkan nak jengah laman metro pun xdpt . (alasan org malas beli surat khabar mmg mcm tu) apa2 jela. yang penting sekarang dah dpt post entry sambil blogwalking. mostly aku lebih suka jd silent reader. sbb aku ni pemalu orangnya (teehee...malu kucing je). sbb aku rasa lagi best jd silent reader. sbb aku lagi suka baca dan pikir sorang2. sbb... sbb... sbb... lu pikirla sendiri...wink3 aku pun xtaw kenapa la...aku mmg suka jd mcm tu buat masa sekarang ni ok.dah jgn tanya lg. aku lari kang langsung xdpt tgk aku post entry mengarut2 mcm ni lagi. huhu


act aku nak share sesuatu kat sini. tips ni sesuai utk kaum hawa shj. xtawla pula kot2 boleh sesuai utk kaum adam sekali ke an. kalau sesuai bolehla pakai tips ni.tp aku sure ia xsesuai utk kaum adam sbb tips ni hanya utk mereka2 yang dpt cuti solat sebulan sekali tu.aku belum pernah lagi dgr ada kaum adam yang dpt cuti solat kecuali diorang yang buat cuti sendiri. bukan setakat solat je tp puasa pun ada.huuu...em berbalik kepada tips aku td. sebenarnya aku selalu mengalami mslh kitaran haid . xkiralah sama ada lewat atau cepat ikut suka dia nak dtg bila. dan bila dah dtg dia suka pula main nyorok2 kejap ada kejap xde. mmg mendatangkan masalah bila terpaksa beberapa kali mandi hadas.aku rasa bkn aku sorg je mengalami mslh nikan. pernah juga rujuk doktor tp xjalan. 'si dia' tetap buat perangai mcm biasa. tiba2 aku dah jumpa satu teori yang aku kira boleh bantu perbetulkan 'si dia' ni. nak tahu apa. ia adalah chocolate.


semuanya start masa aku bercuti di langkawi akhir tahun lepas. kan kat langkawi tu chocolate murah2. jadi aku ni yang mcm jakun sikit ni pun tibai berkotak2lah nak bwk balik buat bekalan kat rumah. pada masa yang sama selama 4 hari tu juga aku melantak chocolate xkira masa. kebetulan time tu aku cuti solat. aku dpt rasa sesuatu yang lain. 'si dia' langsung xbuat perangai mcm sebelum2 ni dan aku mmg perasan sgt yang semuanya berjalan dgn lancar. gumbira betul rasa hati. tp aku xberani lagi nak guna teori tu. so aku nak tunggu utk kitaran yang seterusnya. tup3 mmg sharp. buat pertama kalinya 'si dia' muncul tepat pada waktunya. fuhh teori boleh dipakai. maka cpt2 korek wallet cari kertas berharga beli chocolate agak2 cukup utk menampung bekalan buat 'si dia' bln ni. Alhamdulillah. :)



buat kamu yang serupa mcm aku sila amalkan pengambilan chocolate utk 'si dia'





p/s : teori chocolate ni adalah berdasarkan pengalaman semata2. kalau xjadi kt kamu tu mungkin hny utk aku je kot yang sesuai..heee sekadar perkongsian. yang baik boleh ambil kalau xbaik jgn ambil...:)





4 comments: