Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 26, 2011

braces : 3rd appointment


Assalamualaikum...



hehe....heeeeheeeeheeee....tiba2 rasa nak senyum lebar2....heeeeeeee....
finally
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



sudah ada pendakap gigi (^_^)


semua org yang aku jumpa mesti tanya " sakit x????" maka aku pun jawab " xdelah, biasa2 je."(sambil tersenyum). semalam, time dentist sibuk nak pasang segala mcm besi kt gigi time tu jgkla rasa nak buang air. tahan punya tahan argh xleh jd terpaksa tebalkan sikit muka minta ke toilet dipertengahan jalan..huk3 nasib baik semua staf dan dentist dlm blk tu wanita..xdela segan sgt..hehe alhamdulillah semua urusan pemasangan dipermudahkan. walaupun mulut lenguh menganga nak dekat dua jam tp aku bersyukur sbb x rasa sakit spt yang digambarkan org lain sblm ni. :) nampak mcm mudah jekan tp leceh sgt bila part nak gosok gigi. kena pakai berus gigi khas utk braces. sbbnya nak pastikan semua makanan yang terlekat dkt celah2 besi tu keluar. kalau x nanti masalah lain pula jadi. dah elok2 gigi cantik tersusun tiba2 rosak. kan xpasal2 terpaksa ditampal atau dicabut lak.oh nehi2.


ada mcm bentuk berus botol susu budak x???? hehe ni bahagian kepala berus yang perlu dipasang pada bahagian pemegang. kecil je berusnya mmg muat utk mencelah di celah2 besi.





tempoh masa akan bergelar isteri bergantung kepada tempoh tamat pemakaian braces...
boleh x ibu????teeheee











status : kurang selesa. gigi sedang cuba menyesuaikan diri berkawan dgn besi2
nota : jumaat akan mula bercuti selama seminggu. Selamat Tahun Baru Cina.




5 comments:

  1. still cantek even ad besi...:)
    xsbr tggu tggl besi...he2

    ReplyDelete
  2. hahaha...cntik2..ermmm sape pendorong puan untuk memakai gigi besi ini???ahaks~ waaa...tempoh pkai gigi besi same dgn tempoh kwin ek????hehe..bile tu ek??????

    ReplyDelete
  3. ibu tipu: amboi bakal menantu ibu tu puji kakak open2. cepat2 la abis tempoh.

    kih3. akmal sudah berbesi!!
    ni kalo org dah kawin nak pakai laki bini kene pkai kot ek~ waha..

    ReplyDelete
  4. Hasrida :keinginan jd yg terbaik utk seseorang...hehehehe bape lame tempoh tu xberapa sure lg...terlupa nak tnye dentist tu ritu

    ReplyDelete
  5. diana : bila nak jadi ibu betol? heee
    laki bini pki besi cute jgkkn :)

    ReplyDelete