Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 17, 2010

aku ada, kamu ada ke?


salam aidiladha kpd semua...(^_^)



bangun je pagi terus buka almari nak pilih baju utk dipakai. tentulah baju itu baju kurung atau sewaktu dengannya (kalau nk dgr ibu berleter pagi2 raya bolehlah usya baju selain baju tersebut tadi..hehe) ...tiba2 ternampak satu baju yang aku rasa aku xkan pakai dah baju tu kecuali terpaksa (manalah tahu tiba2 satu hari nanti semua baju kena ambil dek perompak dan cuma tinggal satu baju itu shj maka terpaksalah redah juga kot...mintk dijauhkan..huhu) jgn xtahu rumahku syurgaku ini sering jadi spot utama perompak durjana...if one day aku dpt tgkp perompak2 berkenaan, siaplah aku sekeh2 kepala korang sampai hilang ingatan supaya korang lupa asal usul korang tu perompak (geram betul ni).

dah2 cukup utk berasa geram. meh sini dkt sikit aku nak story pasal satu baju ni.rugi xdgr betul2.kisahnya mcm ni, beberapa bulan lepas ibu ada belikan kain pasang warna biru dan kebetulan aku pun akan ada dinner matematik. so aku pergi hantar kain tu tempah kat sorg makcik ni. aku nak dia buat baju kurung moden. kira lepaslah beban aku time tu dah x payah fikir nanti nak pakai baju apa time dinner.tup2 bila dah dpt semula baju tu mmg menghampakan. aku nak makcik tu buat lining dlm kasi pendek tp dia pendekkan skali bajunya. da jadi mcm baju kurung kedah moden. hadoi ai.... sob2


sungguh aku xsuka pattern baju biru itu.huhu



aku redah je pakai baju tu time dinner and aku anggapkan baju tu nanti aku boleh pakai kalau ada kenduri2 yang buat aku terpaksa jadi tukang basuh pinggan mangkuk or tukang hidang makanan.lepas tu tiba2 family aku decide untuk pilih tema baju raya warna biru. padahal warna tema asal ialah ungu. oleh sbb baju raya aku da byk dan aku pun xsuka sgt warna biru, ibu suggest aku pakai je baju biru diatas yang aku cerita td. ibu kata dia akan tolong alterkan baju tu kasi labuh sikit mcm y aku nak pada asalnya. ok fine disitu, terbayanglah dalam awan atas kepala yang baju tu akn jadi ok. ibu sgt bertungkus lumus mengalter. berhari2 jugaklah nak siapkan. sekali2 tu kesian pula aku tgk ibu kejap kang dah jahit buka semula sbb sengetlah kain terbaliklah.huhu bila dah siap aku tambahkan manik dekat bahagian bawah yang ibu alter tu nak kasi beratlah konon.




senget pinggang makngah siapkan manik ni.. byk kot keliling baju



oh cobaan masih belum berakhir. pada pagi raya.....aku rasa semua org layak jd pengganti tempat Adlin Aman Ramli y suka keluarkan kata2 pedas dan bikin org panas. sakit telinga kot. huhu sob2


mcm kartun flinston, mcm kartun peterpan,mcm hawaii
berdesing telinga mak ngah...
xpe2 yang penting aku tahu aku sorg je ada baju mcm ni kat dunia.
aku ada, kamu ada ke???
tq ibu...(^_^)






status : sakit kepala amat, kenyang bangat

nota : cuti dah bermula. boleh tidur puas2 :).

6 comments:

  1. tgk sapa punyelakan...heee tq2..raya taon dpn pipah pula buat bj mcm tu leh jd geng...huhu

    ReplyDelete
  2. hahahahhaa...
    ok ni sumpah seribu dalam satu ni akmal...hehe..lawak btol kau!

    ReplyDelete
  3. hehe....taon dpn aku da ad geng...pipah nk join the club tuuuu..hihi

    ReplyDelete
  4. ok lah tu.

    jangan dekat! ada objek tajam. huhu.

    ReplyDelete